Ik wil zo graag zichtbaar zijn maar...
Hallo Imposter syndroom

Ken je dat? Jij bent een gedreven ondernemer en neemt jouw Instagramkanaal serieus in je marketing. Maar als ik tegen je zeg dat ik ook jou wil zien in je video’s…. dan ga je op slot. Durf je niet, want jeetje…. Ik vind van alles van mijzelf en wat zal een ander… maar daar begin ik niet aan!!!

Wat kunnen wij vrouwen het onszelf toch moeilijk maken! Zo kritisch op jezelf zijn, zodat je jezelf tegenhoudt in de zichtbaarheid van je bedrijf, praktijk of winkel. Terwijl je oh zo graag wilt gaan. Je vleugels uitslaan, schijt hebben aan wat een ander denkt. Jezelf wilt zijn en laten zien. Dit is een thema wat ik bij heel veel onderneemsters zie. Waar ik het regelmatig met vrouwen van een florerend bedrijf over heb.

Van nature schuiven wij graag anderen in de spotlight, want we doen het toch samen? Van nature zijn we bescheiden over de impact die je maakt op je klanten.

Nou, F*CK de valse bescheidenheid! Weg ermee, klaar nu.

In deze tijd waarin de wereld zich grotendeels online afspeelt, wil ik ook jou zien op je Instagram kanaal. Want jouw klanten gaan naar jou, omdat ze jouw producten mooi vinden. En… dit is een ondergeschoven kindje, ze komen naar jou omdat JIJ het bent! Mensen maken nu eenmaal verbinding met mensen en niet met producten, dingen of diensten. Nee, met jou, die leuke eigenaar van de winkel in het dorp. Of die vrouw die anderen helpt de zaakjes goed op orde te hebben in je administratie. En daarom wil ik jou zien. Door jezelf te laten zien, gewoon zoals je bent, maak je verbinding met je klanten. En dat is ‘Where the magic happens!’ Echte verbinding, gewoon zoals ik je in het dagelijks leven tegen kan komen is wat ik mijn klant dan ook adviseer om ook op haar Instagram kanaal te doen. Wees jezelf, vertel wat over je bedrijf, jezelf en ja, ook over je product of dienst. Realiseer je je wel dat het grootste gedeelte van je tijd op jouw Instagram kanaal mag gaan over zichtbaar zijn, jezelf laten zien en niet over je producten of diensten? Je laat je volgers dan niet meer contact maken met je producten, je laat je volgers contact maken met jou. Want jij bent die leuke winkelier die zo goed helpt bij het uitzoeken van die ene mooi om je billen zittende broek. Of een administratief wonder, zodat ik me nergens druk over hoef te maken, behalve mijn bonnetjes op tijd bij je inleveren. Die magie, die wil ik ook zien op jouw Instagram kanaal.

De beste manier om dit te laten zien is met video, omdat volgers het gevoel krijgen dat ze jou al echt kennen. Terwijl je ze misschien nog nooit ontmoet hebt. Die video’s zijn booming business op Instagram. Het zijn de Instagram Reels. Korte video’s waarmee je heel gemakkelijk zo in de huiskamer terecht komt van je ideale klant. Hoe dat zit? Recent onderzoek heeft uitgewezen dat de meeste mensen op Instagram nog helemaal geen video’s maken, terwijl we wel massaal door video heen scrollen, want ze zijn leuk om te kijken. Begin jij je al te realiseren dat dit een uitgelezen kans is om jou en je bedrijf in de spotlight te zetten? Ik vraag me af wanneer jij je Imposter syndroom de deur uit gooit en Reels gaat maken om jouw zichtbaarheid te vergroten.

Stel je voor dat een succes maakt van jouw Instagram kanaal en meer omzet draait.

Wanneer je niet weet hoe je dit aan moet pakken en/ of je loopt je tegen praktische dingen aan, omdat je niet weet hoe dat werkt met die Reels. Weet dan dat deelnemers van de Rake Reels cursus hier ook tegen aan liepen, totdat ze de Rake Reels cursus kochten. Zij snappen nu hoe het werkt. Ze weten wat ze moeten doen. Op dit moment loopt er een Pilot van mijn Rake Reels cursus. En kun jij voordelig meedoen. Je betaalt in deze Pilot periode €77,-. Binnenkort gaat de prijs naar €277,-. Waar wacht je nog op? Maar je moet het natuurlijk zelf weten….

Meer lezen