Onbewust boorde ik een nieuwe doelgroep aan
1-1

Voor De Social Media Miep had ik een webshop met spijkermatten en meditatieartikelen. De webshop was een leuke afwisseling in mijn praktijk voor Reiki training en behandelingen.

 

Social media was iets wat ik altijd al, sinds het begin van Facebook en Hyves en nog ouder ICQ (ken je het nog??), interessant heb gevonden. Verbinden met elkaar, zien wat een ander doet. Of het nu ging om inspiratie halen uit berichten omdat we de keuken gingen verbouwen of om te leren van andere ondernemers. Ik vond het onmeunig interessant.

 

Ik had het gevoel dat de wereld voor me open lag. Want dat is wat social media doet. Je kunt mensen bereiken, die je eerder alleen met adverteren kon bereiken. Hoe gaaf is dat?! Daarom deed ik regelmatig een training over Canva, branding of Facebook. Daardoor wist ik mijn praktijk steeds beter te positioneren en werd ik goed zichtbaar en dat ging opvallen.

 

Niet alleen bij mijn doelgroep consumenten, ook bij andere ondernemers. Gevolg daarvan was dit ik steeds vaker gevraagd werd om met een praktijkhouder of ondernemer (zzp- of klein mkb) gevraagd werd om mee te kijken naar hoe zij dat kunnen aanpakken.

Het moest anders…

In 2020 kon ik net als veel andere bedrijven niet geheel doen wat ik deed. Dat zorgde eerst voor frustratie, want sh*t ik kan geen behandelingen geven en de webshop ligt op zijn gat door artikelen in lockdown. Het zorgde er tegelijk voor een breder blikveld, want als ik niet kan doen wat ik deed, wat dan wel?

 

In 2020 leerde eenieder dat de wereld (nog meer) online was. En wat was daarbij belangrijker dan ooit geworden: social media. Ik werd gevraagd om verschillende kanalen voor bedrijven te beheren en ging trainingen geven over zichtbaar zijn op social media. En zo is die zomer De Social Media Miep ontstaan.

Ik ontdekte dat er veel frustratie om social media bestaat

Je kunt nog zo hard je best doen om zichtbaar te zijn… wanneer je het gevoel houdt van maar wat aan te prutsen en dat je met losse flodders aan het schieten bent, dan lukt verkopen en goed online zichtbaar zijn al helemaal niet.

 

Wanneer je een plan maakt en werkt aan, zoals ik het noem een Social media Mindset, ga je niet meer met losse flodders schieten. Je hebt juist een plan, een doel. Je weet altijd waarover je kunt vertellen en wat je maken moet. Dan is er geen frustratie meer, dan weet je wat je te doen staan.

Waarom ik doe wat ik doe

Ik zie veel zzp-ers en ondernemers met een prachtig bedrijf en een enorme drempel om zichzelf goed zichtbaar te maken. Omdat ze niet durven, want wat zal een ander ervan zeggen en luisteren naar de stemmetjes in je hoofd dat je niet goed genoeg bent. Of waarbij het aan kennis ontbreekt hoe Instagram werkt.


Die onzekerheid en dat laatste beetje gebrek aan kennis, hoe je social media voor je kunt laten werken, die zorgen ervoor dat je onzichtbaar blijft. En dat vind ik enorm zonde. Wat ik je wil zeggen is, neem jezelf en je bedrijf serieus. Geloof in jezelf, want jij bent leuk en goed genoeg!

3-1

“Je hoeft geen perfect Insta-meisje te zijn om je goed te profileren op social media, jezelf zijn daar draait het om”

Mensen zijn niet op zoek naar het perfecte plaatje, maar naar de echte jij. Ze willen verbinding met de ondernemer, die doet waar zij zo goed in is. Volgers willen contact met echte mensen en willen jou zien, zoals ze je ook ‘in het wild’ tegen kunnen komen.

Echt Linda

Ik ben de Instagram trainer op Dr. Martens en social media coach voor vrouwen met een eigen bedrijf. Ik geloof erin dat eenieder het in zich heeft om zich goed op social media te profileren.

 

Persoonlijke en zakelijk ontwikkeling is waar ik van hou, het leven is altijd in beweging en daarom leer ik graag. Dit doe ik door boeken te lezen, trainingen te volgen en podcasts te luisteren.

 

Ik geniet van het leven, omdat ik weet dat het niet altijd over rozen gaat. Ik hou van de kleine dingen die me gelukkig maken. Een dagje naar het strand, boeken lezen, wandelen met de hond in de mooie omgeving van het buitengebied van Winterswijk, spelletjes spelen met mijn gezin.

 

Vertrouwen heb ik in het universum dat altijd in beweging is, maar wel met beide pootjes in de klei. Want we zijn hier en nu. Het leven is altijd in beweging, net als social media. Er is altijd wat te zien, doen of leren door de zoveelste nieuwe Instagram update. En ik help je daar graag bij, zodat jij vanuit zelfvertrouwen online kunt gaan stralen.

Over-mij-pagina-website-aug-20221

“Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg”

Ik ben er niet voor de:
  • Taalpuristen, want taal daar ben ik niet het allergoedste in. Ik doe mijn best en veel teksten worden gecontroleerd, maar niet alles.
  • Mooie Insta-meisjes met de perfecte plaatjes. Authentiek is waar het om draait. Het echte leven met echt contact met echte mensen.
  • Stil-zitter. Wanneer je verwacht dat dat alles vanzelf gaat, wel luistert maar niet hoort, stil blijft zitten, hetzelfde blijft doen en een andere uitkomst verwacht. Dan is een samenwerking met mij niet haalbaar. Ik werk alleen met ondernemers die aan durven pakken, die het misschien wel spannend vinden en het vervolgens wel gaan doen. Stap voor stap op een tempo wat bij jou past, met mijn aanmoediging vanaf de zijlijn. Zij wil een andere uitkomst en weet: ‘Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg’.
Als je mij goed zou kennen weet je dat ik
  • Hou van authentieke gesprekken, waarin ieder zijn mening mag hebben en elkaars visie respecteert
  • Uit de polder kom en tegenwoordig in de Achterhoek woon
  • Hou van wandelen in het buitengebied van het prachtige Winterswijk met onze hond Lili
  • Al meer dan 6 jaar professioneel actief ben met social media, met al heul lang een liefde voor Instagram
  • Graag muziek luister terwijl ik werk
  • Een brede smaak qua muziek heb, en mijn favoriete band Queen is
  • Altijd op Dr. Martens loop
  • Getrouwd ben met de liefste
  • 3 tieners heb waar ik ontzettend trots op ben
6-1

Ja je ziet het goed, een cookie melding. Erg irritant, maar ja, we moeten ons natuurlijk wel aan de regels houden. We gebruiken deze lekkernij om te kijken waar we de site kunnen verbeteren en om hem goed te laten functioneren. Kun je hiermee leven, druk dan op accepteren.