Wist je dat de gemiddelde persoon ongeveer 2 uur per dag op social media zit? ‘Jeetje, waar haal je de tijd vandaan?’, hoor ik de gemiddelde ondernemer denken. Ondernemers gebruiken social media namelijk vaak heel anders dan consumenten. Terwijl consumenten het heerlijk vinden om te scrollen en filmpjes te bekijken. Zet een ondernemer
snel wat op zijn social mediakanaal, want het hoort er tegenwoordig nu eenmaal bij en gaat weer verder met zijn werk. Dat wil niet zeggen dat ondernemers nooit scrollen en kijken,
zeker niet, het gebruik is echter wel anders.
Consumenten willen vermaakt worden, ze willen connectie maken. Ondernemers zien social media als een verkoopkanaal, dat is het ook, alleen de basis is en blijft een sociaal mediakanaal.
Don’t take the social out of the social media
Facebook, Instagram, LinkedIn, natuurlijk zijn het ook verkoopkanalen, je kunt er zelfs adverteren, nietwaar? Toch willen je volgers graag jou zien, ze willen vermaakt worden. Je kunt een stukje vertrouwen opbouwen, zodat mensen wel wat gaan kopen in je webshop of een (online) training van je kopen. Je kunt jezelf zo goed laten zien tegenwoordig, waarom doen we als ondernemers dat dan niet (zo vaak)? Bescheidenheid siert de mens, zou je zeggen. Want een opmerking die ik ook met regelmaat terug hoor is: ‘Ik ga toch niet zoveel plaatsen, daar zitten mensen toch niet op te wachten’. Nee, JIJ zit er niet op te wachten. De ondernemer, die zijn bedrijf, zeker in deze tijd, overeind moet houden. Juist tegen jou wil ik zeggen, laat jezelf zien. Juist nu, nu je minder werk hebt, nu je tijd hebt om over je social media na te denken. Welke boodschap wil ik uitstralen en wat ga ik vertellen. Ook tegen de drukke ondernemer wil ik zeggen, laat jezelf zien! Vertel je verhaal, waarom je doet wat je doet. Bedenk een goed social mediaplan, want dat gaat je namelijk tijd schelen.
Waar bestaat een goed social media plan onder andere uit?
- Wie je bent
- Wat je doet
- Hoe vaak je plaatst
- Wat je plaatst
Al je slim gebruik maakt van alle soorten media en de opties die er zijn. Gaat het je tijd schelen. Want met een goed plan zit je:
- Nooit zonder te weten wat je nu weer moet plaatsen
- Je kunt hier van tevoren goed op inspelen
- Geen hap snap werk meer
- Je kunt je social mediakanalen goed inzetten in je marketing
En dan kom ik weer bij die gebruiker die elke dag gemiddeld 2 uur per dag op social media zit, die gaat je zien en je valt op. Die gaat je herkennen en wordt een volger, welke weer een koper kan worden. Wil je weten wat een goed social media plan voor jou kan beteken? Vraag een gratis inspiratiegesprek aan. Bel naar 0618754584 of mail info@aureole.nl